meet: joost - General manager

Joost is energiek, enthousiast en heeft een kritische blik (in goede zin ;-)). Hij probeert altijd in iedereen het beste te zien, is vergevingsgezind en vindt vertrouwen onder elkaar belangrijk. ‘’Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg’’, is de zin die hij altijd in zijn achterhoofd meeneemt. Hiermee houdt hij zichzelf gemotiveerd om het elke dag weer beter te doen. En blijft zichzelf continu zo uitdagen en ontwikkelen.

Op zijn vijftiende is Joost zijn carrière in de hotellerie begonnen, in een restaurant met michelinster. ‘’Ik was gelijk verkocht. De dynamiek, energie, kwaliteit en positiveit die hier heerstte haalde mij over.’’ Hierdoor is hij naar de hotelschool gegaan, om vervolgens bij meerdere hotels als operations manager te werken en uit te groeien tot general manager.

De diversiteit van het werk, ‘’Waan van alledag, adhoc werken’’, is waarom Joost doet wat hij doet. Hij ziet zichzelf als een ‘Sinner’, omdat hij het leuk vindt om soms buiten de lijntjes te kleuren. Hij is altijd blij om te komen en te gaan, vooral als hij weet dat er morgen weer leuke dingen gaan gebeuren. Over vijf jaar werkt hij nog steeds in de hotellerie, in een soortgelijke functie, ‘’Waar en hoe weet ik nog niet precies, kan in Breda zijn, maar kan ook ergens anders. Misschien wel in een warm tropisch oord.’’

Joost is van oorsprong Brabants, maar had hier nog nooit gewerkt. Wat hem opviel tijdens zijn eerste werkweek is dat het contact met Brabanders heel gemakkelijk is. Daarnaast vindt hij het uniek om te zien dat er veel trots en betrokkenheid is binnen het hotel. ‘’Ons hotel kenmerkt zichzelf door de diversiteit aan gasten en evenementen.’’ Zijn favoriete plek is de ballustrade, waar je vanaf het Koor de Kapel inkijkt en alles op je kan laten inwerken.

Fun fact: Voor hartige snacks mag Joost ’s avonds wakker gemaakt worden. Daarnaast kan hij urenlang stuk gaan om Instagram reels.