meet: boukje - marketing manager

 

Boukje is een doorzetter, energiek en áltijd vrolijk. Met haar onuitputtende creativiteit houdt ze ervan om een blank canvas geheel in te vullen naar aanleiding van de behoefte van een merk. ‘’Bij niks kunnen creëren voel ik onrust.’’ Naast haar passie voor het marketing vak en hospitality, verbindt ze graag mensen. Woordgrappen of klunzigheid leidt steevast tot de slappe lach, voor deze gezelligheid kan je haar wakker maken ;-).

Van de hotelschool, naar een sales functie in telecom, grafische vormgeving en daarna weer werkzaam in de hospitality branche. Hier viel alles op zijn plek. In de aankomende jaren wil zij zich nog meer focussen op het creëeren van sterke merken.

Wat Boukje is opgevallen tijdens haar eerste werkweek is dat er altijd alles aan gedaan wordt, door het gehele team, om de behoefte van de gasten in te vullen. ‘’De kwaliteit is hoog en iedereen heeft daar veel voor over.’’

Boukje gaat met een voldaan gevoel naar huis als ze onder tijdsdruk heeft gepresteerd. En dat het creatieve plan dat ze heeft gecreëerd heeft bijgedragen. ‘’Maar zo’n blij gevoel krijg ik ook door kleinere dingen, zoals wanneer ik een dag veel gelachen heb met collega’s en plezier heb gehad.’’ Je zou denken dat TV opnames highlights zijn van de werkzaamheden binnen de marketing afdeling. Maar Boukje geeft aan dat zij het juist bijzonder vindt als er waardevolle ontmoetingen ontstaan. Een voorbeeld hiervan was het wandelen met ouderen.

De contrasten (puur/wilderig) maken Hotel Nassau Breda uniek volgens Boukje. Daarnaast vindt ze de storytelling binnen ons hotel heel sterk, door de rijke historie van ons hotel die hierin verweven is. Onze Nassau Salon is haar favoriete plek, vanwege de vele details die bewaard zijn gebleven. ‘’Er heerst een rust die ik af en toe nodig heb, ik kan hier heerlijk wegdromen in de verhalen van vroeger en probeer mij dan voor te stellen wat hier heeft plaatsgevonden.’’

Op de vraag ‘zie je jezelf als een Saint of een Sinner?’, was zij duidelijk ;-). Zonder twijfel een Sinner! ‘’Omdat de wereld meer paarse koeien nodig heeft! Zoals marketing goeroe Seth Godin zegt: in een weiland vol zwart-witte koeien valt een paarse koe op! Die trekt aandacht en is anders. Dat heeft een merk nodig’’.

De zin die haar altijd bijgebleven is: ‘’Hoe wil je gezien worden?’’.